SEO Woordenboek

Er komt bij het beoefenen van SEO veel jargon kijken. Het grootste deel hiervan spreekt voor zich en mensen met een redelijke kennis van internet zullen er weinig moeite mee hebben, maar omdat zelfs de beste marketeers wel eens iets vergeten vindt u hieronder het SEO Woordenboek.

In dit SEO Woordenboek vindt u alle relevante termen, uitgelegd in zo duidelijk mogelijk Nederlands. Mocht u desondanks nog termen missen, bepaalde omschrijvingen niet duidelijk vinden of zelfs onjuist, twijfel dan niet en laat het ons hier weten.

0 | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | A t/m Z

Laatste Update: 28 december 2012

T

Top Level Domain (TLD)

Betekenis / definitie Top Level Domain: Het deel in een internetadres dan aanduidt uit welk land het komt. In Nederland is dit het .nl deel. Naast nationale TLD's, bestaan er ook generieke Top Level Domains. Bekende voorbeelden zijn .com, .org en .info. Voor een gezond backlinkprofiel is het normaal dat een Nederlandse site voornamelijk links ontvangt van .nl domeinen, of van generieke domeinen.

Daarnaast wordt er beweerd dat links van .gov (government = Amerikaanse overheidsinstanties) en .edu (education = educatieve instellingen) een meerwaarde hebben boven 'normale' TLD's, maar of dit tegenwoordig nog steeds het geval is, is onbekend. Overzicht van de verschillende TLD's

Title Tag

Betekenis / definitie Title Tag: De (meta) title tag is één van de belangrijkste SEO componenten. Het is de titel van een pagina en dient daarom duidelijk te weergeven waar de pagina over gaat.

Lees meer over Meta Title Tag (Of zie Meta Title Tag).

Trustlink

Betekenis / definitie Trustlink: Een trustlink is een uitgaande link naar een autoritaire, neutrale website. Trustlinks worden vooral toegepast bij linkbuilding met artikelen, om de link waar het om gaat (die naar jouw bedrijf, of jouw klant) wat minder prominent aanwezig te laten zijn.

Ala je bijvoorbeeld overal artikelen over autoverzekeringen aan het verspreiden bent, dan valt het enigszins op als daarin alleen gelinkt wordt naar één autoverzekeraar. Door het toevoegen van trustlinks, zoals Wikipedia, maak je een artikel natuurlijker. Het liefst kies je hierbij voor neutrale websites, omdat je liever niet je linkjuice verspilt aan potentiële concurrentie.



Open / Sluit alle tabbladen.

Disclaimer: Alles op deze pagina mag gekopieerd worden voor educatieve doeleinden, mits er bij publicatie duidelijk gerefereerd wordt naar SEOGRA.nl als bron. Commercieël gebruik is alleen toegestaan met schriftelijke toestemming van SEOGRA.nl. U kunt het SEO Woordenboek natuurlijk ook uitprinten en als naslagwerk gebruiken.

SEO Woordenboek

Kom je een term tegen die je nog niet kent? Of wil je jouw SEO kennis eens testen, bekijk dan eens het SEO Woordenboek. Hier vind je alle relevante SEO-termen op één pagina samengevat.

SEO Tips

Meer leren over Google zoekoperators of geavanceerde zoekfuncties? Of ontdekken welke SEO Tools echt onmisbaar zijn? Bekijk dan eens onze SEO Tips.

Contactgegevens

  • SEOGRA
  • Email: info@seogra.nl
  • Telefoon: +31620685620
  • Adres: Heereweg 379
  • Postcode: 2161cb Lisse

Deel deze pagina